BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS



“Mencintai seseorang bukanlah apa-apa. Dicintai seseorang adalah sesuatu. Dicintai oleh orang yang kau cintai sangatlah bererti. Tapi, dicintai oleh Sang Pencipta adalah segalanya.

Thursday 1 December 2011


Tiga cara untuk mehinlangkan sunyi
 

http://www.top5reason.com/wp-content/uploads/2011/05/p5.jpg


Pertama
Untuk melawan perasaan sunyi, anda sebenarnya memerlukan satu lingkaran sosial yang membolehkan anda berkomunikasi dengan orang lain. Elakkan daripada terus menyendiri. Anda perlu keluar ke tempat awam dan cuba bersembang dengan mereka. Sekiranya anda mengalami kesukaran untuk bercakap ketika masa itu, hanya peruntukkan masa anda untuk melihat gelagat orang ramai diluar berbanding terus duduk seorang diri di dalam rumah. Ini dapat membantu untuk anda melawan perasaan sunyi yang anda rasakan.
kedua
Cuba sibukkan diri anda untuk melakukan sesuatu. Salah satu petanda yang menunjukkan bahawa anda berasa sunyi adalah waktu tidur anda akan terganggu, sering terjaga pada waktu malam dan akan berasa mengantuk pada siang hari. Tidur yang terganggu dalam apa-apa situasi sekalipun akan membuatkan seseorang hilang mood, memudahkan untuk mendapat penyakit dan akan melemahkan tenaga mereka untuk melakukan aktiviti harian. Ianya amat penting untuk anda menyelesaikan masalah ini secepat yang mungkin. Salah satu caranya ialah dengan membela haiwan ternakan, mengajar kanak-kanak, atau fokus terhadap pembesaran anak anda dapat membantu untuk melawan perasaan sunyi.
ketiga
Anda perlu mencari apakah punca yang membuatkan anda berasa sunyi. Ini adalah kerana sekiranya anda dapat mengenalpasti punca kesunyian, ia akan memudahkan anda untuk mencari jalan penyelesaian. Mungkin pelbagai cara telah anda lakukan. Tetapi jauh di dalam sudut hati anda, masih merasakan kesunyian. Ini adalah kerana penyelesaian untuk kesunyian yang anda rasakan masih belum selesai. Sebagai contoh, mungkin kesunyian yang anda rasakan adalah daripada perhatian seorang lelaki. Untuk penyelesaian terbaik, anda perlu menjalinkan persahabatan dengan lelaki untuk membantu anda mengurangkan sedikit rasa kesunyian.


0 comments: